Did they patch the game where you don't have to do QTEs yet?

  • Topic Archived
  1. Boards
  2. Resident Evil 6
  3. Did they patch the game where you don't have to do QTEs yet?

User Info: abbeldydoo

abbeldydoo
4 years ago#1
Heard they were gonna do that soon.
Don't mod me bro!

User Info: DetBeauregard

DetBeauregard
4 years ago#2
Not yet; should arrive on January 22 (Tuesday).

Source: http://www.capcom-unity.com/brelston/blog/2013/01/16/re6-title-update-2-coming-next-week

User Info: abbeldydoo

abbeldydoo
4 years ago#3
Thanks.The QtEs really kept me from enjoying the game the first time so i figured i may give it a second chance knowing i won't have to worry about them.
Don't mod me bro!

User Info: Degalon

Degalon
4 years ago#4
So...here's my question. With no QTEs...what exactly HAPPENS when a monster grabs you? Do you just automatically break loose, or do you have to just take the damage?
GT/PSN: DEGALON
MK: Sheeva/Mileena, SSF4: Guile, BB: Makoto, DOA4: Leon, SC4: Astaroth, SF3: Alex, AH3: Zenia Valov, Tekken: Bryan Fury, VF: Vanessa

User Info: la2ya2n

la2ya2n
4 years ago#5
I think its only QTE when its not from an enemy?... Yeah idk how they're going to do that lol
b ^_^ d
Gamertag: la2ya2n PSN: ijama

User Info: abbeldydoo

abbeldydoo
4 years ago#6
If anyone used the assist in amature it should be the same assist right?
Don't mod me bro!

User Info: BrownPack

BrownPack
4 years ago#7
*SPOILERS*

This will be so good when fighting Simmons in that tower room when he has his dinosaur form.

User Info: ICEman Morgs

ICEman Morgs
4 years ago#8
So it is actually broken? I was going mildly crazy trying to figure out why it said that QTEs were automatic on Amatuer, yet clearly they're not.
ICEman Morgs' Ignore list: Making GameFAQs a better place.
GT: Morgneto

User Info: Spartaneus

Spartaneus
4 years ago#9
I haven't played on amateur but I was under the impression that this patch would remove QTEs from the cut scenes only. Anything beyond that is unnecessary imo.

User Info: abbeldydoo

abbeldydoo
4 years ago#10
Spartaneus posted...
I haven't played on amateur but I was under the impression that this patch would remove QTEs from the cut scenes only. Anything beyond that is unnecessary imo.


I am not a fan of QTEs so i would not ming nixing them all if possible.
Don't mod me bro!
  1. Boards
  2. Resident Evil 6
  3. Did they patch the game where you don't have to do QTEs yet?

Report Message

Terms of Use Violations:

Etiquette Issues:

Notes (optional; required for "Other"):
Add user to Ignore List after reporting

Topic Sticky

You are not allowed to request a sticky.

  • Topic Archived