C/D Titan HM needs a nerf?

#21ShippFFXIPosted 10/19/2013 4:58:12 PM
No.
#22EskiiPosted 10/19/2013 5:18:44 PM
Fix the sync, buff the battle.

100 over here.
---
http://www.youtube.com/user/EskiLdn
http://i.imgur.com/s2cXFYZ.gif
#23MajinUltimaPosted 10/19/2013 5:48:15 PM
Eskii posted...
Fix the sync, buff the battle.
100 over here.

--This. If I screw up, I screw up. Having to leave AOEs anywhere from 1-3seconds in advance because of an animation delay is just bad design. Sync your crap up, works in WOW, works in SWTOR, works in pretty much every other game. Program it right, because it gets old very fast getting hit FAR outside the radius of an effect because of delay.

Dying behind the rocks on Garuda is an especially funny one to see... because evidently you can be in the safe area, as is evidenced by the location of your corpse, but still not have been in the safe area, as is evidenced by your being dead. That's just bad programming. Either you're behind the rocks and lived, or in the open and dead. Program it right.

This kinda crap compounds on healers. If 2 players screw up, that means I'm having to divide my attention on fixing their mistakes, as well as making sure the tank doesn't die to intense tank damage, AND handle all my own stuff. Having to fix the mistakes of others becomes a compounding penalty on healers.
---
Homura-chan is the coolest.
http://img705.imageshack.us/img705/7899/homura02b.jpg
#24Emo Preppy KidPosted 10/19/2013 5:50:48 PM
can't deny hard enough
---
I wanna have me a phat yacht.
#25The_tall_midgetPosted 10/19/2013 5:52:31 PM
Leave it as he is. Let the scrubs who think they're any good fail at it. Oooh it's not me who sucks! It's the lag! It's other players! WAAAAH! Dunning-Kruger is my daddy!
---
When I need a vacation from responsibilities or thinking too much, I switch to a dps class.
#26NestamaPosted 10/19/2013 6:07:45 PM(edited)
No. While Aussie lag and PS3 lag can be a bother, I can beat Titan just fine (beat him an hour ago, in fact. Was helping people) if I pre-react to his attacks and everyone else knows how to avoid the attacks.

He's a very fun fight when you know what to do... even if you have to pre-react to everything.

WRRYYYYers posted...
I can dodge Titan 100% of the time, so no, he needs no nerf. People are just bad.


Lies. Tumult and Bury will always hit you :P
---
FFXI - Valefor: Nestama
http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1729096/
#27KaijuuPosted 10/19/2013 6:45:58 PM
Deny. Just learn to play.
---
Nothing's non-fat. That's why the world is going to explode one day.
#28hotgamerPosted 10/19/2013 7:11:25 PM
darod2007 posted...
I like selling kills. So nah, no nerf.


If there is one reason it should be nerfed, it's to prevent selfish people like this to make money (along with gil sellers).

Also, they're planning on adding harder versions in 2.1 of the primals (new fights). It makes me wonder how much Harder titan is gonna be. It might even be impossible unless some new gear come out.
---
Trying to contain the chaos is futile.
#29pulseOfflinePosted 10/19/2013 7:33:31 PM
just came in to say HELL NO
#30NestamaPosted 10/19/2013 7:57:30 PM
hotgamer posted...
darod2007 posted...
I like selling kills. So nah, no nerf.


If there is one reason it should be nerfed, it's to prevent selfish people like this to make money (along with gil sellers).

Also, they're planning on adding harder versions in 2.1 of the primals (new fights). It makes me wonder how much Harder titan is gonna be. It might even be impossible unless some new gear come out.


Ifrit Extreme will most likely be the same as he was in 1.xx, who not a lot of people beat from what I've heard. Basically, Meteor will not save you when he drops the 8 and 13 nails.
---
FFXI - Valefor: Nestama
http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1729096/