HOLY .... they don't make games like this anymore...

  • Topic Archived
You're browsing the GameFAQs Message Boards as a guest. Sign Up for free (or Log In if you already have an account) to be able to post messages, change how messages are displayed, and view media in posts.
  1. Boards
  2. Lightning Returns: Final Fantasy XIII
  3. HOLY .... they don't make games like this anymore...

User Info: hei22190

hei22190
2 years ago#1
Honestly, final fantasy has really lost its magic. Let me tell you that before you say that it's just my nostalgia factor that is making me like the older games... I played the games in this following order... 8,10,12,,9, 3,4,5,6,7 and then 13 etc.

With this game and the following FF15, I feel like SquareEnix isn't even trying anymore. GOD why can't they make a game like FF6 again.. WHY!!!! LISTEN TO THIS MUSIC AND CRY WITH ME!

http://www.youtube.com/watch?v=N1QgLqWb0rE

User Info: bobdacon

bobdacon
2 years ago#2
lol lol lol

8 is the worst ff ever.

User Info: hei22190

hei22190
2 years ago#3
never said it was, but it sure blows this 13 stuff out of the water..

User Info: TwilightOdin

TwilightOdin
2 years ago#4
I dunno.
"This world is cruel, and also very beautiful."
Mikasa Ackerman, Shingeki no Kyojin.

User Info: hei22190

hei22190
2 years ago#5
at least in the zelda series, we have one magical game after another. Nintendo doesn't lose their touch on these things. Final Fantasy on the other hand is just going downhill

User Info: Aqua_Light_13

Aqua_Light_13
2 years ago#6
Speaking of Zelda, RAH Link is awesome. I just bought it :P

I don't really care for FF franchise. It can go uphill or downhill, but this game is actually really fun.
The Web site you seek cannot be located.

User Info: hei22190

hei22190
2 years ago#7
I want them to create a modern throwback to a FF6 or 5 style game. Whats RAH link btw? an action figure?

User Info: Aqua_Light_13

Aqua_Light_13
2 years ago#8
This :P

http://www.tomopop.com/-update-rah-link-pre-order-madness-begins-29690.phtml
The Web site you seek cannot be located.

User Info: TwilightOdin

TwilightOdin
2 years ago#9
I wish I had a copy of VI Advance...
"This world is cruel, and also very beautiful."
Mikasa Ackerman, Shingeki no Kyojin.

User Info: SugarFlakes

SugarFlakes
2 years ago#10
Oh man I feel bad now.

You ever hear comments over and over about how good a game is, and it raises your expectations really high to the point that you might get let down the minute you actually get a chance to play it yourself?

Yeah, I'm starting to feel that way about VI right now and I feel terrible about it.

On the one hand I want to play it, but on the other hand I gotta feeling I'm going to get let down by it because of the praise I hear.

Plus, I already sorta dislike Terra anyway right now (So help me please someone tell me, does Terra act the same way in VI as she does in Dissidia? She bothered me so much in Dissidia from what I remember. If she acts like this, I already know VI isn't gonna be my favorite. I gotta feeling they just butchered her Dissidia but I'm not sure. Someone let me know.)

But yeah, I still plan on playing it on PSN next time, but I'm a little skeptical atm.
Fav Games: Star Ocean 3, Star Ocean 4, Fire Emblem PoR, Valkyrie Profile 2, KH2, KH1, FF5, FF12, FF8
Fav FF characters: Bartz, Squall, Zidane, Laguna, Noel
  1. Boards
  2. Lightning Returns: Final Fantasy XIII
  3. HOLY .... they don't make games like this anymore...

Report Message

Terms of Use Violations:

Etiquette Issues:

Notes (optional; required for "Other"):
Add user to Ignore List after reporting

Topic Sticky

You are not allowed to request a sticky.

  • Topic Archived