This is a split board - You can return to the Split List for other boards.

This game being announced has had me itching for a pokemon game...which one?

#1Edge4o7_Posted 2/24/2013 11:36:19 PM
I've played R/B/Y, G/S, and HG/SS. Never played R/S, never played D/P, and never played B/W or B2/W2. Which is the best in your opinion and which one should i play to scratch my pokemon itch?

I gotta say, i started playing White1 and stopped pretty early. Not sure if I just wasn't in the mood for it or maybe it just starts off slow, idk. I'd be willing to try it again if most people think it's the one I should play though.
---
XBL: Edge4o7
P4A: Yu UMvC3 Zero/Dante/Sent
#2LightningAce11Posted 2/24/2013 11:37:44 PM
Play BW2 easily the best games so far. Or platinum.
---
Omg leik cod is the best game evar yu shud all play it as it is the only gam wurth playin!!
#3FuneralCakePosted 2/24/2013 11:38:03 PM
Maybe give BW2 a try if you weren't feeling White.

From best to worst, I think you should play BW2, BW, Platinum (don't bother with DP), then Emerald (don't bother with RS).
---
STOP CALLING ME HOME ROWED
do you wanna die or just come real close?
#4The_Sol_BladerPosted 2/24/2013 11:38:05 PM
Get Platinum
---
R - Official Matador of the Shin Megami Tensei IV board
http://oi47.tinypic.com/24bup9d.jpg
#5Edge4o7_(Topic Creator)Posted 2/24/2013 11:43:17 PM
How much of a sequel is BW2? Is it like same region, same pokemon, different story? Or is like legit continuing a story? Not that pokemon story matters that much, just curious.
---
XBL: Edge4o7
P4A: Yu UMvC3 Zero/Dante/Sent
#6FuneralCakePosted 2/24/2013 11:45:02 PM
It's the same region, but older Pokemon are added, so you're not just seeing the 5th gen Pokemon for most of the game like you do in BW.

As far as the story, it is a legit continuation, but the story doesn't really advance much. BW had a great story, and BW2 was pretty bland in comparison.
---
STOP CALLING ME HOME ROWED
do you wanna die or just come real close?
#7LightningAce11Posted 2/24/2013 11:45:37 PM
Edge4o7_ posted...
How much of a sequel is BW2? Is it like same region, same pokemon, different story? Or is like legit continuing a story? Not that pokemon story matters that much, just curious.


Same region, 150 old pokemon are added, longer story, more cities, and the PWT. Trust me, there's more than what I said.
---
Omg leik cod is the best game evar yu shud all play it as it is the only gam wurth playin!!
#8lazycomplifePosted 2/24/2013 11:46:11 PM
BW2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
---
Official Swinub of Every Pokemon Board
#9CM_PonchPosted 2/24/2013 11:47:22 PM
Emerald
---
http://i.minus.com/ibaA0poozfqtmX.gif
http://i.imgur.com/0Ccy1.png
#10TherianReturnsPosted 2/25/2013 12:02:25 AM
Play Crystal. A very enjoyable game and kinda rare.
---
Therian the God King. The only true Pokemon fan.