This is a split board - You can return to the Split List for other boards.

cheapest dedicated physx card I can buy? pairing with my 780

#11cainism25(Topic Creator)Posted 10/24/2013 5:50:15 PM
fatali posted...
I want to point out that if you use that 650 for physx, you gonna drop even more frames than letting the 780 do it alone.

But, go ahead and try it for yourself.


hmm? that makes no sense... thats the whole idea of a physx card...
---
2500k @ 4.8ghz ~
#12wizardmonPosted 10/24/2013 5:55:34 PM(edited)
cainism25 posted...
fatali posted...
I want to point out that if you use that 650 for physx, you gonna drop even more frames than letting the 780 do it alone.

But, go ahead and try it for yourself.


hmm? that makes no sense... thats the whole idea of a physx card...


It's too slow so your faster graphics card is going to be waiting on it to finish processing out the physics details before it can push out it's frames, This is called a bottleneck.
---
I think I'm the only person on gamefaqs with a daughterboard - ToastyOne
New with a moderation history more plentiful than karma. - Fossil (Moderator)
#13cainism25(Topic Creator)Posted 10/24/2013 6:00:49 PM
wizardmon posted...
cainism25 posted...
fatali posted...
I want to point out that if you use that 650 for physx, you gonna drop even more frames than letting the 780 do it alone.

But, go ahead and try it for yourself.


hmm? that makes no sense... thats the whole idea of a physx card...


It's too slow so your faster graphics card is going to be waiting on it to finish processing out the physics details before it can push out it's frames, This is called a bottleneck.


ah i see... screw it then ill just turn physx off, i want 108 frames xD
---
2500k @ 4.8ghz ~
#14Skul_Posted 10/24/2013 6:02:03 PM
Would a 770 with a 550TI as phsX be worth it (Already have the 550TI). Or will that bottleneck too?
---
Alex, I'm trying to start a troll topic. Stop destroying my credibility here. - hypersonic2000
#15DarkZV2BetaPosted 10/24/2013 6:06:03 PM
A 650Ti Boost would work fine with a 780 for PhysX I'm sure.
---
Want that Shield!
Ball and Cup on ps mobile has framerate issues. -stargazer64
#16daveyman23Posted 10/24/2013 6:21:48 PM
yeah TC get a second hand fermi card
#17YoungAdultLinkPosted 10/24/2013 6:22:08 PM
The obvious answer is to use SLI 780s.
---
Once we perfect building Mechs, I expect there to be a factory in Mexico pumping out a brand call Mechsican. I wanna buy me a Mechsican.
steamid: Rohchya
#18Cool_Dude667Posted 10/24/2013 6:29:26 PM
YoungAdultLink posted...
The obvious answer is to use SLI 780s.


this
---
Not changing this sig until Christ returns -- Started 30 A.D
3770K @ 4.2Ghz | 16GB Corsair Vengeance | GTX 670 SLi
#19PhilOnDezPosted 10/24/2013 6:50:03 PM
DarkZV2Beta posted...
A 650Ti Boost would work fine with a 780 for PhysX I'm sure.


A ti boost won't do any better than a regular 650ti. The difference between the two is that the 650ti has a crappy memory interface and its speed is a bottleneck at 1080p. The boost has the same memory interface as a 660 so it's the actual processing that's maxed out, not just your memory bandwidth, so long as you're at 1080. At 720 or lower there's no difference between the cards, they have identical specs otherwise.

All that being said, if you have a 780 there's not going to be a card worth getting for PhysX, it will handle it fine on its own. If you already had a 680 or something that would have been worth it, but it's not worth the extra money at the level you're already at.
---
Every time I try to go where I really wanna be it's already where I am, 'cuz I'm already there
XBL, PSN, Steam, Origin, BSN, GFAQs, MC: PhilOnDez
#20DarkZV2BetaPosted 10/24/2013 7:13:09 PM
PhilOnDez posted...
DarkZV2Beta posted...
A 650Ti Boost would work fine with a 780 for PhysX I'm sure.


A ti boost won't do any better than a regular 650ti. The difference between the two is that the 650ti has a crappy memory interface and its speed is a bottleneck at 1080p. The boost has the same memory interface as a 660 so it's the actual processing that's maxed out, not just your memory bandwidth, so long as you're at 1080. At 720 or lower there's no difference between the cards, they have identical specs otherwise.

All that being said, if you have a 780 there's not going to be a card worth getting for PhysX, it will handle it fine on its own. If you already had a 680 or something that would have been worth it, but it's not worth the extra money at the level you're already at.


It also runs a higher clock frequency and goes for $120~.
Not sure how important memory bandwidth is to PhysX.
---
Want that Shield!
Ball and Cup on ps mobile has framerate issues. -stargazer64