This is a split board - You can return to the Split List for other boards.

Any games like Amnesia for 360? retail or marketplace

#1kg_twolves21Posted 9/8/2012 2:38:26 PM
Just finished Amnesia a while ago, and it was friggin awesomeee

So does 360 have a game of a similar experience? First person Horror game with great atmosphere? Can be third person as well actually

I've tried and disliked Condemned, so let's leave that out
#2MrZetsubouPosted 9/8/2012 2:51:20 PM(edited)
Condemned is bad horror-wise and combat-wise, so you disliking it ain't a surprise. >_>

Though, X360 doesn't have many good horror games.

°Dead Space+Dead Space 2
The best horror-ambiance and good shock-effects

°F.E.A.R.+F.E.A.R. Files (NOT Project Origin, NOT F3AR):
The best shock-effects and lacking ambiance (the game always alternates between action-phases and horror phases, so the ambiance suffers):


However, both are shooters (TPS and FPS) and the gameplay is not like Amnesia at all.
---
http://i283.photobucket.com/albums/kk286/Vexe1/reupload/alice/alice2.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk286/Vexe1/reupload/alice/arisu7.jpg
#3kg_twolves21(Topic Creator)Posted 9/8/2012 2:46:45 PM
Have both those series on Steam/PC lol

I'll also add that i've played Deadly Premonition and Alan Wake (i know most might not consider this horror, but the extremely high production value and spooky atmosphere was enough for me to call it one)

Was hoping i may have missed some obscure game...
#4MrZetsubouPosted 9/8/2012 2:49:43 PM
Wait, you liked Amnesia, that means you should give Penumbra a chance. Same developers.
I haven't played it tho
---
http://i283.photobucket.com/albums/kk286/Vexe1/Wallpapers/Bakemonogatari.jpg
#5kg_twolves21(Topic Creator)Posted 9/8/2012 2:51:31 PM
MrZetsubou posted...
Wait, you liked Amnesia, that means you should give Penumbra a chance. Same developers.
I haven't played it tho


Oh riight, i totally forgot about those games, hopefully they have a demo on their site or soemthing

Thanks, i'll check those out
#6MrZetsubouPosted 9/8/2012 2:56:25 PM(edited)
Just make sure to check this topic again, as other posters might post some recommendations (and I'd like to see them do that, as I love horror myself)

And before I leave...
Do you like Point&Click Adventures? Xbox360 Indie store, play the trial of Decay 1, see if you like it. I sure did.
---
It's us that are twisted. If there weren't any mangas or novels, we'd use period dramas instead. And if that didn't exist, we'd use educational books.
#7kg_twolves21(Topic Creator)Posted 9/8/2012 3:02:31 PM
Yeah, I'll check that out as well

and btw, i just remembered something else myself. There's a mod of Half Life 2 called "Nightmare House 2" and it's supposed to be pretty good
#8stawg007Posted 9/8/2012 3:37:18 PM
MrZetsubou posted...
Condemned is bad horror-wise and combat-wise, so you disliking it ain't a surprise. >_>

.


i agree to an extent on the combat, although i feel it's kinda bad on purpose, kinda like the original RE games, clunky and hard to control = a more tense experience and environment

i disagree on it being bad horror wise, i thought it was very good in that regard
#9magxPosted 9/8/2012 3:44:45 PM
I thought Condemned was bad ass, but perhaps if I played it now I would feel differently, who knows.
---
http://www.marioslastname.com/ http://magx01.blogspot.com/
<3 Ninja Gaiden Black! I want Dynamite Cop XBLA!
#10SunDevil77Posted 9/8/2012 3:52:31 PM
Came in to look for Deadly Premonition.
You all disappoint me.


Try Deadly Premonition.
---
The Big Kahuna Burger