This is a split board - You can return to the Split List for other boards.

Anybody else pissed that we have been robbed of turn based JRPGs on Playstation?

  • Topic Archived
This topic contains spoilers - you can click, tap, or highlight to reveal them
  1. Boards
  2. PlayStation 3
  3. Anybody else pissed that we have been robbed of turn based JRPGs on Playstation?
4 years ago#481
Devilman_Amon posted...
AXKSION posted...
Resident Weevil posted...
I would not call Ninokuni turnbased. Have you seen battle gameplay? It's like WKC.

No, I have not seen gameplay.

Other people keep saying it is turn based, so I dunno, that is all I am going on.

I heard that you can move around in Ninokuni, and I do NOT like that aspect one bit. Hope I can play it like oldschool RPGs, by just not moving my characters around at all during battle.



I also hope there is DLC for a character skin for Oliver, since he is an awful looking main character. They should have made him look more like Crono, or badass like it.


The intro story is kinda sad. He's really just a normal kid from a suburb.

I guess the intended appeal was kinda like those Nintendo "Mother" RPG's of old' that people raved about back in the day. Ever play those? (Earthbound)

No. I have heard of Mother and Earthbound, but never played them.

Are Mother and Earthbound, related? Were either any good?
The song is called "Baba O' Riley", NOT "Teenage Wasteland".
http://imgon.net/di-CFMD.gif
4 years ago#482
AXKSION posted...
Devilman_Amon posted...
AXKSION posted...
Resident Weevil posted...
I would not call Ninokuni turnbased. Have you seen battle gameplay? It's like WKC.

No, I have not seen gameplay.

Other people keep saying it is turn based, so I dunno, that is all I am going on.

I heard that you can move around in Ninokuni, and I do NOT like that aspect one bit. Hope I can play it like oldschool RPGs, by just not moving my characters around at all during battle.



I also hope there is DLC for a character skin for Oliver, since he is an awful looking main character. They should have made him look more like Crono, or badass like it.


The intro story is kinda sad. He's really just a normal kid from a suburb.

I guess the intended appeal was kinda like those Nintendo "Mother" RPG's of old' that people raved about back in the day. Ever play those? (Earthbound)

No. I have heard of Mother and Earthbound, but never played them.

Are Mother and Earthbound, related? Were either any good?


Yeah Earthbound is the U.S. name for Mother 2. Mother 1 was on NES and Mother 3 was on GBA. Mother 1 + 2 also was ported to GBA.

http://www.youtube.com/watch?v=lKpaKlatg5M

http://www.youtube.com/watch?v=IfyJzrnmO_4

http://www.youtube.com/watch?v=pDtDYRKVqho&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=gUlaw3UZ-4Q
(\__/)
(='.'=)
4 years ago#483
Devilman_Amon posted...
AXKSION posted...
Devilman_Amon posted...
AXKSION posted...
Resident Weevil posted...
I would not call Ninokuni turnbased. Have you seen battle gameplay? It's like WKC.

No, I have not seen gameplay.

Other people keep saying it is turn based, so I dunno, that is all I am going on.

I heard that you can move around in Ninokuni, and I do NOT like that aspect one bit. Hope I can play it like oldschool RPGs, by just not moving my characters around at all during battle.



I also hope there is DLC for a character skin for Oliver, since he is an awful looking main character. They should have made him look more like Crono, or badass like it.


The intro story is kinda sad. He's really just a normal kid from a suburb.

I guess the intended appeal was kinda like those Nintendo "Mother" RPG's of old' that people raved about back in the day. Ever play those? (Earthbound)

No. I have heard of Mother and Earthbound, but never played them.

Are Mother and Earthbound, related? Were either any good?


Yeah Earthbound is the U.S. name for Mother 2. Mother 1 was on NES and Mother 3 was on GBA. Mother 1 + 2 also was ported to GBA.

http://www.youtube.com/watch?v=lKpaKlatg5M

http://www.youtube.com/watch?v=IfyJzrnmO_4

http://www.youtube.com/watch?v=pDtDYRKVqho&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=gUlaw3UZ-4Q

Maybe a new one would be cool, but those look kinda bland and plain. Even when the games first came out, they looked like they did not appeal to me.

Anyhow, hopefully I will get to the Dark Souls DLC tonight!

So far I rang both bells and defeated Ceaseless Discharge, and I have helped like 10+ people yesterday with defeating bosses.
The song is called "Baba O' Riley", NOT "Teenage Wasteland".
http://imgon.net/di-CFMD.gif
4 years ago#484
AXKSION posted...

Maybe a new one would be cool, but those look kinda bland and plain. Even when the games first came out, they looked like they did not appeal to me.

.



There was supposed to be an N64 game
http://www.youtube.com/watch?v=4ZEyLZ9bWKY
(\__/)
(='.'=)
4 years ago#485
#485 in legend...

wait for it...








...dary topic!
The song is called "Baba O' Riley", NOT "Teenage Wasteland".
http://imgon.net/di-CFMD.gif
4 years ago#486
I just wanna say that I appreciate you guys helping to make this a 500 topic, since you love me.

I luv u 2

:P
The song is called "Baba O' Riley", NOT "Teenage Wasteland".
http://imgon.net/di-CFMD.gif
4 years ago#487
I just scrolled through the last page and the majority of the posts are by you, good job padding out your own topic to get 500 lol.
What is faith then but persistent hope in the face of relentless doubt.
Now Playing: XCOM, Vanquish, Bayonetta, Dishonored, Final Fantasy 6
4 years ago#488
FiendingHard posted...
I just scrolled through the last page and the majority of the posts are by you, good job padding out your own topic to get 500 lol.

WHAT?!

Quit lying.

If you stand by your accusations, I want proof!



How dare you, sir, how dare you, I say! I challenge you to a duel.
The song is called "Baba O' Riley", NOT "Teenage Wasteland".
http://imgon.net/di-CFMD.gif
4 years ago#489
#489!

Gettin' close, this is like X-mas!
The song is called "Baba O' Riley", NOT "Teenage Wasteland".
http://imgon.net/di-CFMD.gif
4 years ago#490
South Park RPG is not a JRPG.
The style you continuously say is JRPG was first made in the west.
The Ultima game series came out years before the first Final Fantasy or Dragon Quest.
The term JRPG just refers to country of origin.
And now for something completely the same.
  1. Boards
  2. PlayStation 3
  3. Anybody else pissed that we have been robbed of turn based JRPGs on Playstation?

Report Message

Terms of Use Violations:

Etiquette Issues:

Notes (optional; required for "Other"):
Add user to Ignore List after reporting

Topic Sticky

You are not allowed to request a sticky.

  • Topic Archived