Instead of a new ff I'd rather have anew persona game

  • Topic Archived
You're browsing the GameFAQs Message Boards as a guest. Sign Up for free (or Log In if you already have an account) to be able to post messages, change how messages are displayed, and view media in posts.
  1. Boards
  2. Lightning Returns: Final Fantasy XIII
  3. Instead of a new ff I'd rather have anew persona game

User Info: DragoonGriffith

DragoonGriffith
4 years ago#21
SMT mainline games and DDS >>>>>>>> Persona

(except Persona 2 for story)
Waiting for: NNK, Tales of Xillia 2

User Info: j-fielding95

j-fielding95
4 years ago#22
DragoonGriffith posted...
SMT mainline games and DDS >>>>>>>> Persona

(except Persona 2 for story)


Doesn't make Persona games 'bad' though.
http://www.youtube.com/watch?v=-_ONVOTwt0k#t=03m49s

User Info: kirusu

kirusu
4 years ago#23
PERSONA sucks
im not changing this sig until i see a cutscene with lightning on the toilet. hell it doesnt have to be a long one

User Info: j-fielding95

j-fielding95
4 years ago#24
kirusu posted...
PERSONA sucks


u sux
http://www.youtube.com/watch?v=-_ONVOTwt0k#t=03m49s

User Info: Elice_Carol

Elice_Carol
4 years ago#25
From: kirusu | #023
PERSONA sucks


Taking your signature into account, I don't think you're gonna be winning anyone over with that statement. GAL.
"The only thing that gets me high is the musky scent of my enemy's fear.'' - Stephen Colbert
http://s1136.photobucket.com/albums/n496/Elice_Carol/

User Info: VyperbyteX

VyperbyteX
4 years ago#26
badboy posted...
Persona is a Role-Playing Story. It barely has gameplay other than the repetitive dungeon crawling.


Because FF is known for its game play right? Oh wait most FF games used classic RPG turn style combat. Just like Persona. SMH.
LOVE AND PEACE!
http://w11.zetaboards.com/TheQuittingReturner/index/

User Info: DragoonGriffith

DragoonGriffith
4 years ago#27
j-fielding95 posted...

Doesn't make Persona games 'bad' though.


It doesn't yeah.

It's just that Persona 3 and 4 are kinda the mainstream SMT games for everyone to enjoy.
Liking SMT has some hipster credibility lol.

But nah, I just like these games darker, since that's what they used to be till P4 (technically P3, since that is less mature than P2 with the story IMO).
Waiting for: NNK, Tales of Xillia 2

User Info: badboy

badboy
4 years ago#28
VyperbyteX posted...
badboy posted...
Persona is a Role-Playing Story. It barely has gameplay other than the repetitive dungeon crawling.


Because FF is known for its game play right? Oh wait most FF games used classic RPG turn style combat. Just like Persona. SMH.


At least FF games except for XIII have a really large world with lots of places to go to, Persona doesn't have that, only a small school, and a really small town, some NPCs here and there, and random dungeons.

User Info: Elice_Carol

Elice_Carol
4 years ago#29
I really liked P4, though. The characters facing their innermost fears (in the form of "their true selves") reminded me of Shinji's spiritual monologues in a few episodes of Evangelion.
"The only thing that gets me high is the musky scent of my enemy's fear.'' - Stephen Colbert
http://s1136.photobucket.com/albums/n496/Elice_Carol/

User Info: j-fielding95

j-fielding95
4 years ago#30
DragoonGriffith posted...
j-fielding95 posted...

Doesn't make Persona games 'bad' though.


It doesn't yeah.

It's just that Persona 3 and 4 are kinda the mainstream SMT games for everyone to enjoy.
Liking SMT has some hipster credibility lol.

But nah, I just like these games darker, since that's what they used to be till P4 (technically P3, since that is less mature than P2 with the story IMO).


I liked both the darker 3 and the lighter 4, I don't really mind which theme they roll with because they're great at both.
http://www.youtube.com/watch?v=-_ONVOTwt0k#t=03m49s
  1. Boards
  2. Lightning Returns: Final Fantasy XIII
  3. Instead of a new ff I'd rather have anew persona game

Report Message

Terms of Use Violations:

Etiquette Issues:

Notes (optional; required for "Other"):
Add user to Ignore List after reporting

Topic Sticky

You are not allowed to request a sticky.

  • Topic Archived